Stardew Valley: Patch 1.2 integriert unter anderem deutsche Sprache auf dem PC. PS4 und Xbox One sollen zeitnah folgen!

Autor des Artikels: Steven Wilcken


Stardew Valley: Patch 1.2 integriert unter anderem deutsche Sprache auf dem PC. PS4 und Xbox One sollen zeitnah folgen!

Stardew Valley ist ein Projekt das von nur einer Person umgesetzt wurde, jedoch für PS4, Xbox one und PC erhältlich ist. Da PC in diesem Fall die Leadplattform ist, wurde dort nun als erstes Patch 1.02 veröffentlicht. Patch 1.02 bringt verschiedene Übersetzungen mit sich. Unter anderem in die deutsche, spanische, brasilianische, Portugiesische, russische, japanische und einfaches chinesisch Sprache.

  • Translations for German, Spanish, Brazilian Portuguese, Russian, Japanese and Simplified Chinese.
  • When using a controller, the cursor will snap between menu buttons by default. If you disable that, the cursor will instead accelerate while moving.
  • When using a controller, pressing the back button will skip events that are skippable.
  • Exit to Title has returned.

Bug Fixes

  • Fixed lighting shader not covering the whole screen on Mac and Linux.
  • Switching from “Windowed Borderless” to “Fullscreen” should now go straight to fullscreen instead of Windowed mode.
  • Wallpapers and floors no longer have a tile placement indicator showing a random object
  • Increased stability of preference-saving code. This should fix infrequent crashes that require the player to delete startup_preferences.
  • Fixed a crash that can happen when a pig tries to spawn a truffle but there’s no space for it.
  • Fixed a couple of rare crashes that could have occurred at any time during the game.
  • Fixed a typo of the word ‘pronounce’ in the marriage event.
  • Fixed the player not getting the recipe for Cookies if they skip Evelyn’s event.
  • Farming level now affects crop yield prior to level 10

Die Veröffentlichung auf PS4 und Xbox One sollen ebenfalls folgen.